Skip to content
06-34230304 info@organizenow.nl

Aan de slag met een professional organizer:

Ik help je graag om van jouw huis weer een thuis te maken. Een plek waar je heerlijk thuis komt na een drukke dag en waar je graag mensen uitnodigt. Je hebt steeds geen tijd, de weken vliegen voorbij, maar je wil wel echt deze klus gaan aanpakken.
Gun jezelf de luxe van hulp van een expert. Opruimen, organiseren en systemen aanbrengen zit in mijn dna, het kost me geen enkele moeite. Ik help je je klus eindelijk te klaren met mijn enthousiaste, doelgerichte en praktische aanpak!

Werkwijze

Hier lees je hoe wij in 4 stappen jouw doel gaan halen:

1: Contact: Als je contact met me hebt opgenomen via mail, app of telefoon, plannen we zo snel mogelijk een afspraak in bij jou thuis.

2:  Kennismaken: in dit vrijblijvende gesprek van maximaal 1 uur bespreken we jouw knelpunten, doelen en wensen voor de klus waarmee je geholpen wil worden. Na de gratis intake kan ik een goede inschatting doen van het aantal uren wat ik denk nodig te hebben.
Ik maak altijd een prijsopgave. Zo weet je waar je aan toe bent en kom je niet voor verrassingen te staan.

3:  Opruimsessies: Samen gaan we aan de slag om jouw huis weer op orde te krijgen. Ik help je met keuzes maken. Jij geeft het tempo aan en bepaald welke spullen er weg mogen. Ik bedenk een systeem voor jou op maat en zal dat tijdens onze opruimsessies toepassen. Dit systeem kun je altijd blijven volgen zodat het na mijn vertrek ook opgeruimd blijft.

4: Genieten: van het resultaat en de ruimte! Je huis is weer een thuis en je hebt weer tijd voor die dingen die voor jou belangrijk zijn!

Weest gerust. Als professional organizer heb ik een geheimhoudingsplicht. Ik ga bovendien altijd discreet te werk.

Professional Organizer tarieven:

  • Mijn uurtarief van €75,- incl BTW is het uitgangspunt voor een offerte op maat voor ruimtes in jouw huis.
  • Kennismakingsgesprek is gratis.
  • Mijn tarief voor bedrijven is €95,- exclusief btw per uur.
  • Wil je mijn hulp voor een groter project? Dan maak ik graag een offerte met een aantrekkelijke projectprijs voor je.

Dit is inclusief:

  • Kleine organising materialen, zo kunnen we meteen aan de slag!
  • Samenvatting na elke sessie + evt. huiswerk om zelf mee aan de slag te gaan.
  • Contact tussen de sessies door, zo blijf jij gemotiveerd.
  • Contactmoment een maand na onze laatste sessie.
  • Reiskosten inbegrepen tot 20km enkele reis, hierna bereken ik €0,30 per km op basis van Google maps. Parkeerkosten reken ik altijd door.

Meta:

“Het is mijn missie om zoveel mogelijk mensen te helpen om het beste uit hun huis, kantoor en tijd te halen zodat ze weer zelf de regie hebben over hun spullen en agenda waardoor er weer ruimte is om te genieten”.

Veel gestelde vragen (FAQ)

Waarom lukt het mij zelf niet om op te ruimen?

Veel van mijn klanten hebben een drukke baan, kinderen, een druk sociaal leven, hobby’s en komen eigenlijk vooral tijd te kort. Je bent hierin dus niet de enige. Goed opruimen en ontspullen kost tijd. Gelukkig weten steeds meer mensen de weg naar een organizer te vinden om te helpen met het opruimen van hun huis. Het kan een uitkomst zijn om samen met professional op te ruimen en een systeem aan te brengen wat je daarna zelf kan onderhouden. Als je bedenkt dat straks je huishouden soepel loopt, je niet hoeft te zoeken naar spullen en weet wat je in huis hebt, dan is het nu een investering maar op termijn bespaar je tijd en geld.

Ga je al mijn spullen weggooien?

Nee hoor, wees gerust. Jij bepaalt zelf van welke spullen je afstand doet. Ik help je in dit proces door je vragen te stellen zodat je kritisch naar je spullen kijkt. Mijn uitgangspunt is niet zoveel mogelijk weg doen, maar alleen te houden wat je nodig hebt of datgene wat je écht graag wilt houden.

Wat gebeurt er met de spullen die ik niet meer wil houden?

Samen kijken we wat de beste bestemming is voor deze spullen. Ik neem na elke werksessie zoveel mogelijk spullen voor je mee in mijn auto. Ik breng deze naar de kringloopwinkel of een ander passend goed doel. De spullen die afgevoerd kunnen worden breng ik naar het afvalbrengstation waar alle materialen gerecycled worden. Als organizer ben ik blij dat ik daar ook alle spullen kan sorteren: hout, metaal, hard plastic, kleine elektrische apparaten, etc.

Kan ik je ook inhuren om de klus voor mij te doen?

Ja, dat kan. Uiteraard in goed overleg. Soms ben je zo druk en weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om te beginnen. In dat geval kan het een uitkomst zijn dat ik voor jou aan de slag ga en jouw keuken, woonkamer, kasten, slaapkamer op orde breng. Natuurlijk gooi ik niets weg. Ik zal suggesties doen, en omdat jij stand-by staat, kunnen we tussen het opruimen door steeds beslissingen nemen. De rest doe ik. Hoe fijn is dat?

Wat is een Professional Organizer?

Een professional organizer is een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht. Het is een praktische coach die jou begeleidt bij het maken van keuzes over spullen, documenten en tijd.

Lees hier de volledige omschrijving op de website van de NBPO:
Wat doet een professional organizer op de particuliere markt? – NBPO

Hier kun je het youtube filmpje van de NBPO bekijken:
NBPO – Professional Organizing voor de particuliere markt [ondertiteld] – YouTube

Wat is de NBPO?

Dit is de Nederlandse Beroepvereniging voor Professional Organizers (NBPO). Ik heb hier mijn opleiding met succes afgerond en hanteer de algemene voorwaarden van de NBPO.

Lid zijn van de NBPO betekent ook dat je werkt volgens de beroepscode. Dit betekent discretie, geheimhoudingsplicht, zorgvuldigheid en professionaliteit. Ook het blijven ontwikkelen van mezelf in het vakgebied valt onder de beroepscode. Zo weet je zeker dat je een goede keuze maakt.

Waar doe je kennis op?

Vanuit de NBPO zijn er diverse trainingen, lezingen en themadagen die ik bijwoon om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van professional organizing.
Ook ben ik aangesloten bij een intervisiegroep. Met 5 organizers helpen we elkaar door intervisie te doen met professional organizer vraagstukken. We leren van en met elkaar zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen. Verder hou ik mijn kennis up to date door boeken te lezen en de laatste trends te volgen op het gebied van opruimen en ontspullen.

Wanneer schakel je een professional organizer in

Een professional organizer helpt je met het maken van keuzen over spullen, documenten en tijd.

Een professional organizer kan je inschakelen als:
– Het ongemerkt steeds voller is geraakt in huis
– Overal wat ligt, maar je weet niet meer precies waar
–  Er dubbele dingen zijn gekocht want je bent vergeten dat het er al was
–  Dingen steeds worden verplaatst
–  Je geen idee hebt waar te beginnen
–  Je vaak moeten zoeken naar spullen
–  Je niet weet waar alle spullen ook al weer voor waren
–  Je stress ervaart door de chaos in huis
–  Je niet kan ontspannen thuis
–  Opruimen zinloos lijkt omdat het in no-time weer rommelig is
–  Je structuur mist
–  Je overzicht mist

Ervaringen van mijn klanten

Before Meta came we did not know about professional organizing. This was our first experience and we are so surprised. Meta asked us many questions about how we use our kitchen. In the meantime she was organizing, than she finished and the result is amazing! It’s so logical and organized.

Miri uit Amstelveen
Rating: 5

Meta heeft mij geholpen met het opruimen van mijn kledingkast. Ik had te veel spullen verzameld door de jaren heen en wist niet waar ik moest beginnen. Het is zo’n karwei waar je moeilijk aan begint en vaak ook mee vastloopt. Objectief zijn over je eigen spullen lukt haast niet. Met hulp van Meta is nu alles weer netjes, heel erg de moeite waard!

Rosa uit Amsterdam
Rating: 5

Ik heb de hulp van Meta ingeschakeld om me te helpen met het reorganiseren van een aantal kasten in huis. Omdat ik voldoende ruimte heb, ligt er overal wat en ik stoorde me aan bepaalde indeling maar ik zag ook de oplossing niet. Meta is een erg prettig persoon en straalt rust en deskundigheid uit, dat is heel fijn omdat je toch door je persoonlijke spullen heen gaat.
Zij kwam met praktische oplossingen en kleine wijzigingen met grote impact. Voor de dingen die we niet meteen konden aanpassen hebben we samen een plan gemaakt en een lijstje met producten. Wat ik fijn vind is dat het ook betaalbare oplossingen zijn. Meta laat ruimte voor eigen wensen. Ze draagt de aanpassing aan maar het is aan jezelf of je dat ook wil toepassen. Dankjewel Meta voor je hulp!

Maxine uit Vinkeveen
Rating: 5

Meta is geweldig. Door de intake is ze goed op de hoogte van je wensen, geeft een realistisch beeld van de mogelijkheden en is goed voorbereid als ze begint. Op een hele prettige manier zorgt ze ervoor dat je de juiste spullen in huis behoudt. De manier van opnieuw inrichten heeft er bij mij voor gezorgd dat ik niet zoals gedacht een extra kast moest kopen maar ruimte over heb gehouden. Ze werkt heel efficiënt, is discreet en in mijn ervaring een hele prettige persoonlijkheid om mee samen te werken, aanrader dus!

Anne uit Amsterdam
Rating: 5

Ik heb Meta gevraagd te helpen om meer structuur te brengen in mijn drukke bestaan met vier pubers in huis. We zijn aan de slag gegaan met mijn kledingkast en de indeling van de keuken.
Wat Meta goed kan is rust brengen in het nemen van beslissingen. Wil ik iets bewaren of juist niet?
Ze past haar werkwijze aan naar wie ik ben, ze legt niets op maar kijkt naar wat bij mij past.
Bij de indeling van de kledingkast en keuken is echt een wereld voor mij opengegaan. Het is nu logisch ingedeeld. Hierdoor blijft het ook opgeruimd. Meta is een professional en een gezellige vrouw om mee samen te werken. Ik raad haar zeker aan!

Willianne uit Vleuten
Rating: 5
Back To Top