Skip to content
06-34230304 info@organizenow.nl

Aan de slag met een professional organizer:

Ik help je graag om van jouw huis weer een thuis te maken. Een plek waar je heerlijk thuis komt na een drukke dag en waar je graag mensen uitnodigt. Je hebt steeds geen tijd, de weken vliegen voorbij, maar je wil wel echt deze klus gaan aanpakken.
Gun jezelf de luxe van hulp van een expert. Opruimen, organiseren en systemen aanbrengen zit in mijn dna, het kost me geen enkele moeite. Ik help je je klus eindelijk te klaren met mijn enthousiaste, doelgerichte en praktische aanpak!

Werkwijze

Hier lees je hoe wij in 4 stappen jouw doel gaan halen:

1: Contact: Als je contact met me hebt opgenomen via mail, app of telefoon, plannen we zo snel mogelijk een afspraak in bij jou thuis.

2:  Kennismaken: in dit vrijblijvende gesprek van maximaal 1 uur bespreken we jouw knelpunten, doelen en wensen voor de klus waarmee je geholpen wil worden. Na de gratis intake kan ik een goede inschatting doen van het aantal uren wat ik denk nodig te hebben.
Ik maak altijd een prijsopgave. Zo weet je waar je aan toe bent en kom je niet voor verrassingen te staan.

3:  Opruimsessies: Samen gaan we aan de slag om jouw huis weer op orde te krijgen. Ik help je met keuzes maken. Jij geeft het tempo aan en bepaald welke spullen er weg mogen. Ik bedenk een systeem voor jou op maat en zal dat tijdens onze opruimsessies toepassen. Dit systeem kun je altijd blijven volgen zodat het na mijn vertrek ook opgeruimd blijft.

4: Genieten: van het resultaat en de ruimte! Je huis is weer een thuis en je hebt weer tijd voor die dingen die voor jou belangrijk zijn!

Weest gerust. Als professional organizer heb ik een geheimhoudingsplicht. Ik ga bovendien altijd discreet te werk.

Professional Organizer tarieven:

  • Mijn uurtarief van €75,- incl BTW is het uitgangspunt voor een offerte op maat voor ruimtes in jouw huis.
  • Kennismakingsgesprek is gratis.
  • Mijn tarief voor bedrijven is €95,- exclusief btw per uur.
  • Wil je mijn hulp voor een groter project? Dan maak ik graag een offerte met een aantrekkelijke projectprijs voor je.

Dit is inclusief:

  • Kleine organising materialen, zo kunnen we meteen aan de slag!
  • Samenvatting na elke sessie + evt. huiswerk om zelf mee aan de slag te gaan.
  • Contact tussen de sessies door, zo blijf jij gemotiveerd.
  • Contactmoment een maand na onze laatste sessie.
  • Reiskosten inbegrepen tot 20km enkele reis, hierna bereken ik €0,30 per km op basis van Google maps. Parkeerkosten reken ik altijd door.

Meta:

“Het is mijn missie om zoveel mogelijk mensen te helpen om het beste uit hun huis, kantoor en tijd te halen zodat ze weer zelf de regie hebben over hun spullen en agenda waardoor er weer ruimte is om te genieten”.

Veel gestelde vragen (FAQ)

Waarom lukt het mij zelf niet om op te ruimen?

Veel van mijn klanten hebben een drukke baan, kinderen, een druk sociaal leven, hobby’s en komen eigenlijk vooral tijd te kort. Je bent hierin dus niet de enige. Goed opruimen en ontspullen kost tijd. Gelukkig weten steeds meer mensen de weg naar een organizer te vinden om te helpen met het opruimen van hun huis. Het kan een uitkomst zijn om samen met professional op te ruimen en een systeem aan te brengen wat je daarna zelf kan onderhouden. Als je bedenkt dat straks je huishouden soepel loopt, je niet hoeft te zoeken naar spullen en weet wat je in huis hebt, dan is het nu een investering maar op termijn bespaar je tijd en geld.

Ga je al mijn spullen weggooien?

Nee hoor, wees gerust. Jij bepaalt zelf van welke spullen je afstand doet. Ik help je in dit proces door je vragen te stellen zodat je kritisch naar je spullen kijkt. Mijn uitgangspunt is niet zoveel mogelijk weg doen, maar alleen te houden wat je nodig hebt of datgene wat je écht graag wilt houden.

Wat gebeurt er met de spullen die ik niet meer wil houden?

Samen kijken we wat de beste bestemming is voor deze spullen. Ik neem na elke werksessie zoveel mogelijk spullen voor je mee in mijn auto. Ik breng deze naar de kringloopwinkel of een ander passend goed doel. De spullen die afgevoerd kunnen worden breng ik naar het afvalbrengstation waar alle materialen gerecycled worden. Als organizer ben ik blij dat ik daar ook alle spullen kan sorteren: hout, metaal, hard plastic, kleine elektrische apparaten, etc.

Kan ik je ook inhuren om de klus voor mij te doen?

Ja, dat kan. Uiteraard in goed overleg. Soms ben je zo druk en weet je niet waar je de tijd vandaan moet halen om te beginnen. In dat geval kan het een uitkomst zijn dat ik voor jou aan de slag ga en jouw keuken, woonkamer, kasten, slaapkamer op orde breng. Natuurlijk gooi ik niets weg. Ik zal suggesties doen, en omdat jij stand-by staat, kunnen we tussen het opruimen door steeds beslissingen nemen. De rest doe ik. Hoe fijn is dat?

Wat is een Professional Organizer?

Een professional organizer is een expert in het aanbrengen van rust, ruimte en overzicht. Het is een praktische coach die jou begeleidt bij het maken van keuzes over spullen, documenten en tijd.

Lees hier de volledige omschrijving op de website van de NBPO:
Wat doet een professional organizer op de particuliere markt? – NBPO

Hier kun je het youtube filmpje van de NBPO bekijken:
NBPO – Professional Organizing voor de particuliere markt [ondertiteld] – YouTube

Wat is de NBPO?

Dit is de Nederlandse Beroepvereniging voor Professional Organizers (NBPO). Ik heb hier mijn opleiding met succes afgerond en hanteer de algemene voorwaarden van de NBPO.

Lid zijn van de NBPO betekent ook dat je werkt volgens de beroepscode. Dit betekent discretie, geheimhoudingsplicht, zorgvuldigheid en professionaliteit. Ook het blijven ontwikkelen van mezelf in het vakgebied valt onder de beroepscode. Zo weet je zeker dat je een goede keuze maakt.

Waar doe je kennis op?

Vanuit de NBPO zijn er diverse trainingen, lezingen en themadagen die ik bijwoon om zo op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen op het gebied van professional organizing.
Ook ben ik aangesloten bij een intervisiegroep. Met 5 organizers helpen we elkaar door intervisie te doen met professional organizer vraagstukken. We leren van en met elkaar zodat we onze klanten nog beter kunnen helpen. Verder hou ik mijn kennis up to date door boeken te lezen en de laatste trends te volgen op het gebied van opruimen en ontspullen.

Wanneer schakel je een professional organizer in

Een professional organizer helpt je met het maken van keuzen over spullen, documenten en tijd.

Een professional organizer kan je inschakelen als:
– Het ongemerkt steeds voller is geraakt in huis
– Overal wat ligt, maar je weet niet meer precies waar
–  Er dubbele dingen zijn gekocht want je bent vergeten dat het er al was
–  Dingen steeds worden verplaatst
–  Je geen idee hebt waar te beginnen
–  Je vaak moeten zoeken naar spullen
–  Je niet weet waar alle spullen ook al weer voor waren
–  Je stress ervaart door de chaos in huis
–  Je niet kan ontspannen thuis
–  Opruimen zinloos lijkt omdat het in no-time weer rommelig is
–  Je structuur mist
–  Je overzicht mist

Ervaringen van mijn klanten

Ik ben zo ontzettend blij met jouw hulp! Het opruimen werkt door in alles wat ik doe. Ik ga met onverminderd enthousiasme door met het opruimen van mijn huis.

Klant uit Amsterdam
Rating: 5

Before Meta came we did not know about professional organizing. This was our first experience and we are so surprised. Meta asked us many questions about how we use our kitchen. In the meantime she was organizing, than she finished and the result is amazing! It’s so logical and organized.

Miri uit Amstelveen
Rating: 5

Meta heeft mij  handvatten gegeven om in totale chaos een start te kunnen maken met opruimen. Deze 3 punten gaven mij houvast en sturing bij beginnen met opruimen: houden, weggooien of kringloop. Daarna de ruimte opnieuw inrichten en zorgen dat het zo blijft. Ik leerde om niet te grote doelen te stellen in een keer. Nu heb ik een voldaan gevoel over wat wel gelukt is. Je inspireert en enthousiasmeert! Thanks Meta!

Dieuwke uit Amstelveen
Rating: 5

Ik zag het niet zitten om in mijn eentje te beginnen met het opruimen van mijn zolder en schuur, er stonden spullen die ik meer dan 30 jaar had bewaard. Ik vond het erg lastig om afscheid te nemen van spullen. Het begon met de workshop die Meta gaf over opruimen. Dit triggerde mij enorm want ik wilde echt heel graag beginnen. Eerst dacht ik op afstand, met online hulp, maar al gauw veranderde dat. Ik wilde echt sámen opruimen, zodat ik kon praten over de spullen waar ik afscheid van ging nemen. Het is toch een erg emotioneel proces.
Meta heeft me hier heel goed bij geholpen, het was fijn om dit samen met haar te doen. Door de tips van Meta blijft het ook opgeruimd. Het geeft me een heel fijn gevoel en rust in mijn hoofd. Het is een investering in je eigen toekomst die ik iedereen kan aanraden!

Anita uit Rijsenhout
Rating: 5

We hebben Meta ingeschakeld om te helpen bij het opruimen van mijn huis zodat de spullen van mijn vriendin straks ook een plek kunnen hebben in ons huis. We willen gaan samenwonen en nu is er ruimte.
Van nature vind ik het lastig om dingen weg te doen, dus hulp om te leren afscheid nemen van spullen was handig. Vooral het besef dat de herinnering aan een voorwerp nog steeds bestaat, ook al is het voorwerp niet meer in je huis, heeft mij enorm geholpen.

Het allerfijnst aan de service van Meta is haar concrete aanpak (strak plan, alle spullen gaan na afloop direct met haar mee in de auto), maar met oog voor degene die ze helpt.
Ik heb altijd het gevoel gehad dat ik niks tegen mijn zin in hoefde te doen, maar zij is wel doortastend genoeg om mij ook dingen te laten weggooien. Hele prettige en open communicatie, heel fijne samenwerking, en zeer doelgerichte en concrete, maar nog steeds persoonlijke aanpak.

Wouter en Astrid uit Haarlem
Rating: 5
Back To Top